星期日

Oasis Live at 台北南港展覽館

(點圖可進入原作者相簿)

從我開始聽綠洲的年代已經漸漸地遠離了英搖黃金時期,所以始終我沒辦法趕上這班通往搖滾盛事的列車。但我相信經過這麼多年了,唯一就是綠洲造就了我現在聽音樂的方向,因為我喜歡的樂團八九不離十是來自英國。這也讓我對英國有很多憧憬和嚮往。綠洲能踏上我們的土地真的是很得來不易,雖然之前從沒想過我可以在台灣聽到他們的演唱,不過他們真的來了,我也真的用心地合唱了好幾首歌。撇開室內音響效果有待改進、還有我喜歡的1976暖場沒有聽到之外,我只能說我年輕時期朝思暮盼的最大心願已了。

頭子在台上很棒,弟弟也很敬業,也許是歲月讓兩兄弟火爆個性磨的差不多了,綠洲演唱會比我想像中的要來的和平,畢竟最值得激情的還是音樂本身吧我想。不曉得還會不會有機會能再度聽到他們的現場,期待會有。

我想說的是:原來這就是我熱愛的音樂!

Setlist:

Fuckin' In The Bushes
Rock' n' Roll Star
Lyla
The Shock Of The Lightning
Cigarettes & Alcohol
The Meaning Of Soul
To Be Where There’s Life
Waiting For The Rapture
The Masterplan
Songbird
Slide Away
Morning Glory
Ain't Got Nothin'
The Importance Of Being Idle
I'm Outta Time
Wonderwall
Supersonic

Don't Look Back In Anger (全場大合唱)
Falling Down
Champagne Supernova
I Am The Walrus

1 則留言:

chihchang 提到...

This is what Noel said when he's leaving Taiwan.

"So that was a bit mad.
18,000 people. Upstairs.
On the 2nd floor of a huge exhibition centre.
You could feel the building shake during "Rock 'N' Roll Star". Scary fun.

Taipei's mad as fuck.
Never seen so many scooters in all my life.
Suddenly feel very far from home.
They worship snakes and electronic goods???
Bit like myself (apart from the snakes).

The Shoes and Tall Scratch have been having a
philosophical discussion about the book of Tao!
(That's not a joke, by the way!!) Highly amusing.

Am currently at the airport boarding a flight to Singapore.
I liked it there last time. Hope it hasn't changed.

City play Arsenal tonight. Planning a night out to watch it.

Gotta go.

In a bit.

GD."

To record it for my best time. Hope they enjoyed the Taipei city.

張貼留言